torsdag 29 oktober 2009

Djuren i naturen.

Det har varit mycket nyheter om djur dom senaste dagarna och jag ska nu försöka sammanfatta dessa nyheter.
Igår rapporterades det om en prärievarg som blev påkörd av en bil. Ett hundra mil senare upptäckte de att prärievargen var vid liv och satt fast mellan kylaren och kofångaren. (Expressen)

Prärievargen synes dock inte vare ett helt ofarligt djur. En kvinna som vandrade i en nationalpark i Canada blev dödad av attackerande prärievargar (Aftonbladet) (SVD) (DN)

Forskarna tror nu att djur har känslor efter att ha studerat schimpanser som sörjer sina döda. Jag ställer mig frågande till att detta skulle vara en nyhet och undrar vem som sagt att djur inte har känslor. (Aftonbladet)

En tre meter långa haj har hittats sönderbiten i havet utanför Australiens kust. Hajen som var tre meter lång tros ha blivit söndersliten av en annan haj på kanske sex meter!? (Aftonbladet) (DN) (Expressen)



Mördar-Ola vill inte gå utanför dörren. Möjligen känner sig han sig lite orolig över alla Hajar och prärievargar. Han står istället i fönstret och stirrar ut likt en gammal pensionär.

Surfa in på OLA-LAWLESS.NET för att se Mördar-Ola tampas med husflugor.

3 kommentarer:

  1. Skulle jag vara rädd för en jävla haj? Jäkla förtal är vad det är. Nej nu ska jag gå till bolaget och köpa en flaska whiskey.

    SvaraRadera
  2. Ha ha, Kör du med köpebrännvin??

    SvaraRadera
  3. Har Mördar-Ola möjligen frukt och bär som har jäst på träden efter frostnätterna? Tycker djuren utanför hans fönster ser misstänkt packade ut...

    SvaraRadera